Ursäkta mig, men är inte detta en stickblogg

Ursäkta mig, men är inte detta en stickblogg? undrar vän av ordning. Här verkar det mest av allt handla om bokhyllor och böcker. Javisst är det det här en stickblogg, svarar nybörjarbloggaren. Var är då de färdiga stickningarna, frågar vän av ordning och tittar strängt på nybörjarbloggaren.

Anledningen till att jag överhuvudtaget skapade den här bloggen var att jag ville vara med i sockklubben. April månads sockmönster - slippery socks- har blivit påbörjat men det har varit  trögt både med bloggandet och med stickandet. Ska nu försöka ta nya tag med båda delarna. I nuläget ser slippery socks-projektet ut så här:



505544-10


Har också påbörjat ett projekt med monkeysocks som var månadsmönster innan jag blev medlem i sockklubben. När jag väl kommit över den mentala spärren som infann sig i och med att beskrivningen är på engelska så tycker jag faktiskt att mönstret är roligt att sticka. I like my monkeyknitting, skulle man kanske kunna säga.

505544-11

Har också påbörjat och faktiskt även slutfört  några sockstickningar. Sockor med falska flätor i enfärgat Opalgarn och vanliga sockar i mönstrat Opalgarn.

505544-14505544-13505544-12






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0