Goda föresatser på lagom nivå

Kanske en ny läshörna



och ett nytt skrivbord



eller i varje fall en ny kalender


och kanske en läsdagbok



för i början av ett nytt år är det lätt att bli inspirerad till nya infall och nya inköp
allt med goda nya föresatser och nya goda vanor som mål. Vartefter dagarna går
brukar dessa föresatser dock mattas av något och bli aningen mer verklighetsanpassade
och om man så vill mer realistiska. Så redan nu kan jag sänka ribban och konstatera att
jag inte kommer att läsa ett visst antal böcker eller sticka en väldig massa sockar...
för den tiden finns inte. Däremot blir det säkerligen ett eller annat stick- och läsprojekt
som påbörjas och även slutförs och det kommer jag att känna mig nöjd med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0